1:1,25 szelephimba, gyári himbatengely

Szerző: Budaházy Péter, 2016-06-01 20:34

20160530_152539

1:1,25-ös szelephimba felszerelésénél fontos szempontokat kell figyelembe venni. A megnövelt emelési arány miatt nőnek a tengelyre, nyomórúdra ható erők. Ha még ezt sportvezérmű tengellyel és erősített rugókkal fokozzuk az axiális tengelyirányú erők hatványozottan nőnek. Ezt a gyári rugóalátétes stiftes rögzítés nagyon rövid úton megsínyli főleg az 1-2 es hengereknél. A rugó eltörik a stiftet pedig elnyírja a helyéről a himba. Két megoldás van.  A himbákat fixen ki kell hézagolni, tengelyvégekbe menetet fúrni és csavarral rögzíteni mint a képen.  A másik megoldás (ezt javaslom) a komplett szett, ami már tartalmazza a tengelyt is kihézagolva stb.

A másik probléma ha nem komplett szettet veszel – hanem csak a himbákat – , hogy a komplettel ellentétben a gyári tengely nincs eltolva, így a nyomórudak vészesen közel kerülnek a nyomórúd csövekhez. Ha nem ellenőrzöd a távolságot és összeérnek előbb utóbb olajfolyás lesz a vége.